Konferenční turistika je v Česku na vzestupu

Konferenční turistika je v Česku na vzestupu

Česká republika se stává konferenční velmocí. Jen v roce 2018 se v Praze konalo přes čtyři tisíce kongresů a konferencí s celkovým počtem přes 550 tisíc účastníků, což přineslo do veřejných rozpočtů z kongresové turistiky kolem 1,3 miliardy korun. Praze samotné plynou další peníze také z útrat kongresových hostů. Zahraniční kongresoví turisté totiž utratí čtyř až pětinásobek výdajů běžných turistů. Kromě 41 velkých kongresů se v Praze konalo dalších 4493 menších konferencí, což potvrzuje vzestupný trend konferenční turistiky.

Rozhoduje kvalita

Jaká jsou rozhodující kritéria organizátorů pro pořádání konferencí v daném místě? Předně hledají vhodné konferenční prostory a adekvátní ubytovací kapacity. U samotných prostor je klíčové technické a audiovizuální vybavení včetně wi-fi připojení, projektorů nebo LED obrazovek. Kvalita zázemí je pro organizování akce s velkým počtem lidí klíčová.  Stejný důraz však kladou organizátoři také na doplňkové služby, např. catering. Oblíbený je v poslední době inovativní catering, který zahrnuje speciální coffee breaky, lunchboxy, ale i používání ekologického nádobí nebo nabízí občerstvení ve foodtrucích. 

Praha je atraktivní destinace

Neméně důležitými faktory pro organizátory v daném místě je dostupnost, především letecká a dopravní obslužnost, všeobecná a turistická infrastruktura, přírodní a kulturní možnosti, míra bezpečnosti a volnočasové aktivity. Praha vychází v těchto parametrech velmi dobře a drží se několik posledních let v první desítce nejzajímavějších míst světové kongresové turistiky. 

Praha žije celoročně

Organizátoři se rozhodují pořádat konferenci v Praze nejen vzhledem k uvedeným parametrům. Na Prahu připadá z celkového počtu kongresů a konferencí většina i díky kulturní rozmanitosti, metropole také žije celoročně, není tedy pouze sezónní záležitostí. Naproti tomu ostatní mimopražské regiony České republiky ztrácejí atraktivitu nejen vzhledem k infrastruktuře a kapacitám, které mohou nabídnout. Nedokáží totiž nabídnout dostatek doplňkových služeb nebo zážitků, které jsou pro úspěch konference stejně tak důležité jako erudice řečníků a přednášených příspěvků.

Tento článek sponzorují

Tento článek zatím nemá sponzora. Buďte první!

Pod tento příspěvek můžete přidat vlastní odkaz jako reklamu

Štítky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..