Konferenční turistika je v Česku na vzestupu

Konferenční turistika je v Česku na vzestupu

Česká republika se stává konferenční velmocí. Jen v roce 2018 se v Praze konalo přes čtyři tisíce kongresů a konferencí s celkovým počtem přes 550 tisíc účastníků, což přineslo do veřejných rozpočtů z kongresové turistiky kolem 1,3 miliardy korun. Praze samotné plynou další peníze také z útrat kongresových hostů. Zahraniční kongresoví turisté totiž utratí čtyř až pětinásobek výdajů běžných turistů. Kromě 41 velkých kongresů se v Praze konalo dalších 4493 menších konferencí, což potvrzuje vzestupný trend konferenční turistiky.

Rozhoduje kvalita

Jaká jsou rozhodující kritéria organizátorů pro pořádání konferencí v daném místě? Předně hledají vhodné konferenční prostory a adekvátní ubytovací kapacity. U samotných prostor je klíčové technické a audiovizuální vybavení včetně wi-fi připojení, projektorů nebo LED obrazovek. Kvalita zázemí je pro organizování akce s velkým počtem lidí klíčová.  Stejný důraz však kladou organizátoři také na doplňkové služby, např. catering. Oblíbený je v poslední době inovativní catering, který zahrnuje speciální coffee breaky, lunchboxy, ale i používání ekologického nádobí nebo nabízí občerstvení ve foodtrucích. 

Praha je atraktivní destinace

Neméně důležitými faktory pro organizátory v daném místě je dostupnost, především letecká a dopravní obslužnost, všeobecná a turistická infrastruktura, přírodní a kulturní možnosti, míra bezpečnosti a volnočasové aktivity. Praha vychází v těchto parametrech velmi dobře a drží se několik posledních let v první desítce nejzajímavějších míst světové kongresové turistiky. 

Praha žije celoročně

Organizátoři se rozhodují pořádat konferenci v Praze nejen vzhledem k uvedeným parametrům. Na Prahu připadá z celkového počtu kongresů a konferencí většina i díky kulturní rozmanitosti, metropole také žije celoročně, není tedy pouze sezónní záležitostí. Naproti tomu ostatní mimopražské regiony České republiky ztrácejí atraktivitu nejen vzhledem k infrastruktuře a kapacitám, které mohou nabídnout. Nedokáží totiž nabídnout dostatek doplňkových služeb nebo zážitků, které jsou pro úspěch konference stejně tak důležité jako erudice řečníků a přednášených příspěvků.

Tags from the story
,
Written By
More from PR článek
Nastartujte svou kariéru v personalistice. Práce v HR má budoucnost
Ztratili jste v době pandemie koronaviru směr? Dostali jste výpověď z práce nebo vám...
Čtěte více
Leave a comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *