50 lidí jsme se zeptali, co musí splňovat skvělá prezentace

50 lidí jsme se zeptali, co musí splňovat skvělá prezentace

Jakých bylo 5 nejčastějších odpovědí? 

50 náhodně vybraným lidem jsme položili stejnou otázku: „Co musí splňovat prezentace, aby vás zaujala?“. Odpovědi si byly až nápadně podobné. Definovali jsme pro vás 5 nejčastěji se opakujících odpovědí. Využívejte ve vašich prezentacích. Vaše publikum bude nadšené. 

1. Osobnost přednášejícího

Jako nejdůležitější se našim respondentům jevila osobnost přednášejícího. Oceňovali autenticitu, zaujetí pro téma, charisma a vtip. Z dotazů vyplynulo, že posluchači nechtějí dokonalého „panáka“, který se naučil několik pouček z manuálu. Chtějí živého člověka. Takového, jaký skutečně je. Posluchači odpustí i drobné chyby, pokud u přednášejícího vnímají lidskost a zapálení pro téma. 

DOPORUČENÍ: na pódiu buďte vždy sami za sebe. Nesnažte se do nikoho stylizovat.  Ukažte to nejlepší z vás a nestyďte se za drobné chyby. 

2. Neobvyklost

Posluchače na druhém místě zaujme něco neobvyklého. Výhodou je, že přednášky mají prozatím ve společnosti spíše negativní konotaci. Posluchači obvykle očekávají spíše nudu. I drobnou zajímavostí je proto překvapíte a získáte na svoji stranu. Vypravujte příběhy, zaujměte nečekaným zvratem nebo použijte neobvyklé pomůcky pro prezentování.  

3. Vizualizace

Psychologové mají pro tento fenomén dokonce i název, říká se mu „efekt nadřazenosti obrázku“. Posluchači na slajdech vaší prezentace uvidí raději obrázky, než text. Vždy když budete tvořit prezentaci a budete do ní vepisovat text, zeptejte se sami sebe: „nejde to nahradit obrázkem?“. Pokud zní odpověď ano, neváhejte a měňte text za obrázky. 

4. Neodbíhat od tématu

Vaši posluchači ocení, když po celou dobu budete držet jasnou strukturu vaší přednášky. Možná to zní absurdně, ale opravdu je to častá chyba prezentujících. Opravdu víte, co je smyslem vaší přednášky? Držíte se celou dobu jasného cíle sdělení?

DOPORUČENÍ: při přípravě prezentace začínejte off-line, vybavte se dodatečným množstvím popisovacích štítků. Na každý napište jednu hlavní myšlenku, kterou chcete sdělit. Potom třiďte, spojujte do myšlenkových map a vytvořte dokonale smysluplnou strukturu prezentace. 

5. Vtip

Odlehčení, příklad ze života. Vtipná historka nebo trefný komentář. To vše pomůže uvolit se nejen vám, ale i vašim posluchačům. Abyste byli dokonale v pohodě, nepodceňte přípravu. Prezentaci si pečlivě připravte, několikrát projděte a vyzkoušejte doma před zrcadlem. Pak vás nic nerozhodí. 

DOPORUČENÍ: můžete si stáhnout e-book zdarma, kde se naučíte několik grafických fíglů, aby si po skončení prezentace chtěli posluchači fotit váš flipchart na instagram ☺ 

Tento článek sponzorují

Tento článek zatím nemá sponzora. Buďte první!

Pod tento příspěvek můžete přidat vlastní odkaz jako reklamu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..