Budu jíst zdravě! Ale jak to provést?

Jak na zdravé stravování?
Jak na zdravé stravování?

Známe to všichni. Tisíce předsevzetí, miliony slibů sám sobě. Už budu jíst zdravě, budu více dbát o sebe, zlepším svoji životosprávu a jídelníček. Většinou bohužel zůstane jenom u těch slibů, plány se rozplynou jako pára nad hrncem a my při první příležitosti zase saháme po oblíbené sladkosti, tolik nezdravé.

Proč?

Protože je přeci tak lahodná a protože nám pomáhá zvládat ten stres, kterému jsme dennodenně vystavováni. Opravdu? Opravdu nám nezdravé jídlo tolik prospívá? Anebo je to jen berlička, která nám pomáhá na cestě, která však vede špatným směrem? Všichni víme, jak to je. A přece je nám ta zdravá strava stejně tak vzdálená. Chtěli bychom jíst zdravě, ale nedaří se.

Proč?

Protože člověk ze své podstaty potřebuje viditelné výsledky. Jíst zdravě, zhubnout, cvičit, vypadat lépe. To všechno bychom chtěli. To všechno bychom chtěli hned, ale pochopitelně to nejde. Nejde ze dne na den změnit své stravování. Zvyk je železná košile, nejde ji jen tak vyměnit za košili jinou. Změna jídelníčku chce svůj čas, organismus, metabolismus, trávicí soustava si musí zvyknout na nové jídlo, nové potraviny, nový stravovací režim. Výsledky se jistě dostaví, ale časem. Změna stravování vyžaduje čas a trpělivost.

Směrem ke změně

Pokud chcete opravdu něco změnit, pokud chcete opravdu jíst zdravě, vydejte se směrem postupné změny. To vám zaručí, že se časem ke zdravé stravě skutečně dostanete.

„Změna musí být postupná,“ tak zní první z deseti tipů, které vás zavedou ke zdravé stravě, vašemu zdravějšímu a lepšímu já.

A jaké jsou ty další tipy? Další tip vás třeba nabádá k hledání zdravějších alternativ potravin. Existují! Snad každá nezdravá potravina se dá nahradit zdravou. Své tělo a chutě můžete tak trochu přelstít.

  • Pokud máte například pocit, že se neobejdete bez čokolády, zkuste čokoládu ze 100% kakaa. Je plná antioxidantů a dalších látek, které prospějí vašemu zdraví. Právě pravá čokoláda se postará o vaši dobrou náladu a povzbudí vás třeba i do zdravějšího životního stylu.
  • Pokud vás trápí chutě na sladké, než sáhnete po rafinovaných cukrovinkách a sladkostech plných bílého cukru, zkuste ovoce. Ovoce je také zdrojem jednoduchých cukrů, ale vedle toho dodá tělu řadu vitamínů, minerálů a prospěšné vlákniny. V široké paletě mnoha druhů ovoce si jistě najde každý takové, které mu bude chutnat. Pochutnávejte si zdravě!
  • Pokud potřebujete něco křoupat, zkuste ořechy. Ano, ořechy sice obsahují vysoký podíl tuků, ale kvalitní tuků, zejména nenasycených mastných kyselin. Ty lidský organismus potřebuje pro zdravé fungování. Ořechy jsou navíc bohatým zdrojem některých vitamínů. Mj. slouží jako tzv. brainfood, povzbuzují činnost mozku, posilují nervy, pomáhají zvládat stres. To se hodí, ne? Více o tom, jak ořechy prospívají zdraví…

Všech deset tipů pro zdravé stravování najdete tady.

Nezbývá než popřát, ať se daří!

Tento článek sponzorují

Tento článek zatím nemá sponzora. Buďte první!

Pod tento příspěvek můžete přidat vlastní odkaz jako reklamu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.