Chcete zhubnout? Jaký sport si vybrat?

Chcete zhubnout? Jaký sport si vybrat?
Chcete zhubnout? Jaký sport si vybrat?

Pokud jde o hubnutí, není to jen výživa, co může pomoci.

Na jedné straně je příjem v podobě jídla, na druhé straně energetický výdej, který může mít na hubnutí vliv. Je tu však i třetí pilíř hubnutí, na který se často zapomíná – tím jsou pocity toho, kdo chce hubnout. Postoj, přístup k hubnutí a motivace je totiž tím, co rozhoduje o tom, zda bude hubnutí úspěšné či ne (více v rozhovoru s výživovou expertkou Hankou Havlátovou tady).

Stejně jako v případě jídla také v oblasti sportu a pohybových aktivit bude důležité především to, jak daný sport a pohyb vyhovuje našim pocitům a postojům, jak odpovídá našemu životnímu stylu, našim preferencím a zvykům. Nemá cenu si vybírat sport pouze podle toho, že se označuje jako „nejlepší na hubnutí“. Ostatně platí, že každý sport je užitečný, prospěšný pro zdraví i postavu – pokud to s ním nezaženeme do extrému.

Přesto, pokud se chcete pustit do sportování a vůbec nevíte, jaký sport si vybrat, můžou vám naše tipy být užitečné.

Jaký sport je nejlepší na hubnutí?

Běhání – je nejjednodušší

Chůze a běh jsou pro člověka naprosto přirozeným pohybem. Není potřeba nic řešit, není třeba znát nějakou složitou techniku. Stačí chuť hýbat se a můžete se do toho směle pustit. Pozor, nepřepískněte start, začněte pomalu, to je žádoucí nejenom při hubnutí.

Chcete běhat, ale zatím nemáte žádné zkušenosti a chybí vám kondice? Vyzkoušejte indiánský běh, kombinujte běh a chůzi.

I chůze jako taková může být prospěšná, dokonce může být i léčebná. Jak na to? Návod najdete ve videu.

Skákání na trampolínách – je nejzábavnější

Pokud hledáte sport, který by vám pomohl vytvarovat postavu a současně zahnal nudu, dejte se na skákání. Zábavné skákání nabízí trampolíny a trampolínky. Při skákání zapojíte všechny svaly těla a posílíte všechny buňky. Čeká vás stav beztíže i volný pád, tím i detoxikace nebo celkové posílení těla.

Skákat můžete jen tak – třeba na své domácí trampolíně. Mnohem více se zapotíte na lekci skákání s lektorem, kdy se skáče na speciálních trampolínkách.

Jak vypadá lekce skákání na trampolínkách? Podívejte se na video:

Tabata – je nejefektivnější

Pokud hledáte skutečně efektivní cvičení, možná pro vás bude vysoce intenzivní intervalový trénink nazývaný tabata. Stačí jen pár minut denně. I za těch pár minut zapracujete na své kondici, výkonnosti a postavě. Stihnete procvičit celé tělo, má to však i své ale…

Tabata trénink není náročný na čas, o to je intenzivnější. Rozhodně není pro začátečníky bez kondice. Původně vznikl jako intenzivní trénink vrcholových sportovců. Převzali ho sice i sportovci rekreační, ale bez určité předchozích sportovních zkušeností to nepůjde.

Samotný název dal cvičení japonský lékař Izumi Tabata, který tento trénink představil světu v roce 1996.

Jak vypadá cvičení tabata? Mrkněte na video:

Použité zdroje a další informace


Podpoř autora:
close

Send a tip

Approximate value: 0.1 USD

loading...

Tento článek sponzorují

Tento článek zatím nemá sponzora. Buďte první!

Pod tento příspěvek můžete přidat vlastní odkaz jako reklamu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.