Největší fitness mýty všech dob

Největší fitness mýty všech dob
Největší fitness mýty všech dob

Máte rádi fitness? Nebo celkově sporty, u kterých se zapotíte a spálíte nějaké ty kalorie? Jsou věci, které si při takovém cvičení myslíme, ale které většinou nejsou tak pravdivé. Které to jsou? Vybrala jsem několik největších mýtů, kterým fitness cvičitelé věří. Ještě do nedávna jsem byla jedna z těch, kteří tomu opravdu věří. Ale už jsem se z toho poučila a teď vím, co dělat a co ne. Určitě pokračuj ve čtení!

Mýtus: Musím cvičit 30 minut v kuse
Fakt: Během tří 10-minutových cvičebních bloků spálím stejné množství kalorií a zdravotně na tom budu stejně, nebo dokonce lépe. Není pravda, že musím cvičit minimálně 30 minut v kuse! Pro mě osobně je rozhodně lepší si cvičební bloky rozvrhnout do kratších intervalů.

Mýtus: Když přestanu cvičit, mé svaly se promění v tuk
Fakt: Svaly bez fyzické zátěže se pouze zmenšují. Tuk a svalová hmota jsou dvě různé substance, nemůžeme proměnit jedno v druhé!

Mýtus: Když se zaměřím na břišní cviky, ztratím svůj „pivní pupek“
Fakt: Selektivně shodit tuk z určité části těla se opravdu nedá. Abychom ztratili pivní břicho, jak se říká, musíme cvičit a zhubnout celkově. Změny se dostaví, nebojte.

Mýtus: Cvičení během těhotenství zvyšuje pravděpodobnost potratu a vrozených vad
Fakt: S povolením lékaře je cvičení během těhotenství pro vás i vaše dítě naopak velmi zdravé. Studia ukazují, že ženy, které během těhotenství cvičí, mají většinou jednodušší porod. Stejně tak jednodušeji ztratí po porodu svá kila navíc.

Největší fitness mýty všech dob
Cvičit během těhotenství JE zdravé!

Mýtus: Čím více posilovny, tím lépe
Fakt: Je důležité odpočívat. Naše tělo se potřebuje zregenerovat, hlavně po náročném tréninku. Když posilujeme každý den, vystavujeme se většímu riziku zranění. Určitě je důležité brát si pauzy. Stejně tak je důležité střídat cviky. Vysoká a dlouhodobá zátěž na jednu část těla snižuje flexibilitu těch ostatních, a tak bychom měli cvičit rovnoměrně všechny části těla.

Mýtus: Protahování pomáhá tělu se rychleji uzdravit
Fakt: Pokud vám to dělá dobře, pokračujte v tom. Ale nedávná studie (z univerzity v Miláně) na protahování po cvičení nenašla žádné zásadní změny v hodnotách laktátu v krvi (měření jak moc jsou svaly unavené) u lidí, kteří se po cvičení protahují. Přestože protahování neurychlí obnovování svaloviny, pravdou stále zůstává, že velmi zvyšuje flexibilitu těla. A proto se protahovat určitě vyplatí!

Největší fitness mýty všech dob
Protahování zvyšuje flexibilitu těla

Mýtus: Čím více se potím, tím více spálím
Fakt: Že jste se zrovna vrátili z pravidelného odpoledního běhu nějak abnormálně zalití potem? To ovšem nutně nemusí znamenat, že jste spálili více kalorií než obvykle (pardon!). Pot je pouze biologickou a přirozenou odezvou, která ochlazuje naši kůži a reguluje vnitřní tělesnou teplotu. Laicky řečeno, pot nemá co dočinění s intenzitou, je to jen způsob těla, jak se zbavuje tepla. Tuk je oxidován uvnitř těla a nevypaří se jenom proto, že se potíme.

Mýtus: Sedy-lehy jsou klíčové pro ploché svaly na břiše
Fakt: Možná jsou sedy-lehy nejznámější cviky na břicho obecně, ale jejich cvičení vlastně není nejlepší způsob, jak zploštit své břicho. Protože nespalují moc kalorií, nejsou zásadní při ztrátě tuků. O to více vám spíše pomohou zpevnit jiné části těla, třeba ramena a zadek. Pozor ale na správné cvičení sedů-lehů! Pokud je nebudete vykonávat správně, můžete dostat svou páteř do bolestivé zkřivené pozice.

Fitness cvičení je skvělý způsob jak shodit pár přebytečných kil. Je důležité to dělat správně a vytrvat v pravidelnosti. A nebát se mýtů, které o fitness cvičení kolují. Jak vidíte, většina z nich není z převážné části pravda!

Written By
More from Therese
Neradi ztrácíte své věci? Tile si zamilujete!
Kde zase ty klíče mám? Kam jsem jen mohla položit ten mobil?...
Čtěte více
Leave a comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.