Tipy pro začátečnické cviky v posilovně

Tipy pro začátečnické cviky v posilovně

Chcete začít chodit do posilovny, ale nevíte, jak správně najet na trénink? Pokud nejdete cestou osobního trenéra, budete si muset poradit sami. Mezi klasické začátečnické chyby patří to, že chtějí všichni všechno hned, a tak trénink často přepálí. Chce to ale začít pomalu a s rozvahou a hlavně, nebát se zeptat. Které cviky jsou pro začátečníky nejvhodnější?

Začněte s posilováním celého těla

Ideální je, pokud si seženete osobního trenéra. Dobrého osobního trenéra. Ten by vám měl sestavit trénink na míru a k tomu třeba i vhodný jídelníček, aby cvičení mělo opravdu smysl. Pokud ale trenéra nemáte, můžete začít sami. Poradit byste se ale měli vždy, ať se zaměstnanci posilovny nebo s těmi, kdo už se cvičením zkušenosti mají a začínali třeba podobně, jako vy. 

Pokud si vyberete například posilovnu v Praze, vybírejte tak, abyste se do ní dostali bez problému a nemuseli muset jezdit přes celé město. Co se týče samotného cvičení, ideálně je začít s procvičováním celého těla.

Mnoho lidí jde do posilovny s tím, že chtějí například vyrýsovat jen břicho, vypracovat bicepsy nebo třeba svaly na nohou. Ale na začátku je třeba se soustředit na celé tělo, aby se celkově dostalo do lepší fyzické kondice. Ideální je začít například se dvěma tréninky týdně.

Masáž nebo solárium jsou skvělým doplňkem

Důležité je nezapomínat ani na protažení před tréninkem a nenamáhat tělo složitými cviky hned od začátku. Také si nejdřív chvíli zaběhejte na běžícím pásu nebo zkuste rotoped, aby se tělo dostalo do správného stavu. Poté je dobré začít s cviky na břicho tak, aby bylo cvičení cítit, ale aby se svaly zároveň příliš nepřepálily. 

Poté jsou ideální cviky se závažím na záda, ramena nebo nohy, a nakonec cviky na ruce. Poraďte se o tom, kolik cviků a jaké závaží bude ro začátek nejvhodnější. V začátečnickém tempu byste s postupným přidáváním cviků měli pokračovat zhruba 3 měsíce a poté přejít na dynamičtější a náročnější trénink. 

Svalům je pak třeba i ulevit. Po cvičení opět nezapomínejte na protažení, prodýchání a zkuste také doplňkové služby. Najděte si například vhodné solárium v Praze nebo maséra, ideálně, pokud je obojí součástí vybraného fitness centra. 

Tento článek sponzorují

Tento článek zatím nemá sponzora. Buďte první!

Pod tento příspěvek můžete přidat vlastní odkaz jako reklamu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..