8 tipů pro zdravý způsob života

zravý způsob života
8 tipů pro zdravý způsob života

Zdravý způsob života není žádná věda. Mnoho lidí už se v tomto směru orientuje a snaží tento styl života dodržovat. Chcete se k nim přidat a udělat něco pro své zdraví? Přečtete si následující rady a určitě vyzkoušejte aspoň jednu na vlastní kůži. Vaše tělo se vám jistě odmění.

Nevynechávejte jídla

Naše tělo by mělo přijímat potravu ve dvouapůlhodinových až tříhodinových intervalech. Pokud budete jídla vynechávat, začnete dříve nebo později jíst více, než bude vaše tělo potřebovat a tím pádem bude vaše váha růst a ne klesat.

Nepřidávejte si

Ano, rajská od maminky je vážně skvělá, ale pokud jste ji už snědli plný talíř, tak si rozhodně nepřidávejte. Přidáváte si totiž jen kvůli potěšení z jídla a ne kvůli hladu. Při omezení přídavků můžete během jediné večeře snížit kalorický příjem o 50-60% nebo i více.

Zapomeňte na cukr

Proč neustále používáte cukr? Jídlo díky němu sice chutná lépe, ale kalorický příjem se v tomto případě rovná atomové bombě. Začátky bez cukru budou velice obtížné, ale jakmile si zvyknete, budete se divit jak jste cukr vůbec mohli používat.

Pijte vodu

Voda je zcela bez kalorií, takže se nemusíte bát, že z ní přiberete nějaké kilo navíc. Učte se ji pít postupně a pomalu. Nemusíte hned první den vypít 2 litry čisté vody najednou. Mládež a dospělí by měli vypít 30-40 ml/kg živé váhy a senioři 20-30 ml/kg živé váhy. Vynásobte si svou váhu podle kategorie, do které patříte a zjistíte, zda pijete dost nebo málo.

Pitný režim je důležitý
Pitný režim je důležitý

Máslo ve skutečnosti nepotřebujete

Stará klasika jako je chleba s máslem vám připadá nenahraditelná? Na život bez másla se dá rychle navyknout. Můžete ho nahradit nízkotučným sýrem nebo džemem bez cukru. Pokud se ho nedokážete ( případně nechcete) zbavit, tak to s ním aspoň nepřehánějte. Obsah cholesterolu v másle se totiž podílí na vývoji srdečních a cévních problémech.

Svačiny jezte jen zdravé

Chytla vás večer u televize mlsná a vy uvažujete, jestli si dáte bramborové lupínky nebo slané tyčinky? Poohlédněte se spíše po nesolených oříšcích. Jsou bohaté na mononenasycené tuky a prospívají srdci.

Choďte po schodech

Pokud bydlíte ve dvacátém patře, tak klidně jeďte výtahem. Nic se v tomto případě nestane. Ale vzpomeňte si kolikrát jste jeli výtahem, i když jste mohli jít po svých? Prospíváte si pokaždé, když využijete své nohy a trošku více namáháte srdce.

Chůze po schodech prospívá zdraví
Chůze po schodech prospívá zdraví

Jděte pěšky, auto nechte doma

Pokud plánujete velký nákup, tak na něj klidně vyrazte autem. V případě, že potřebujete pouze koupit kávu nebo rohlíky a bydlíte od obchodu méně než půl kilometru, tak vyrazte na kole nebo jděte pešky. Jízda autem by byla takřka neomluvitelná.

Pokud se budete držet těchto rad nebo si občas aspoň nějakou vyzkoušíte, bude váš život lepší a vaše tělo bude zdravější.

Written By
More from HnK
Jillian Michaels: trýznitelka nebo bohyně?
Jillian Michaels, žena jejíž jméno se v poslední době čím dál častěji...
Čtěte více
Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment
Leave a comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *